Vil du styrke dine kompetencer til facilitering af udviklingsprocesser i organisationer, og tilegne dig metoder til at arbejde systematisk med udvikling?
Konsulentens arbejde er i baseret på at understøtte forankring af organisationers forandringsprocesser. Det kalder på kompetencer til at kunne facilitere refleksivt og systematisk samarbejde med afsæt i udviklingsstøttende dialoger.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Projektledelse og organisationsudvikling, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført modulet
- Kan du tage ansvar for at tilrettelægge, gennemføre og evaluere intervention i organisationer på et professionelt etisk grundlag
- Kan du anvende og begrunde teorier og metoder til at identificere, beskrive og analysere problemstillinger i konsulentens arbejde
- Kan du begrunde og beskrive potentialer for kommunikations- og læreprocesser i forskellige kontekster
-
- Perspektiver på konsulentens position i organisationer i forhold til at arbejde med forandringsprocesser
- Viden om teorier og metoder, der belyser konsulentens opgaver og funktioner i praksis
- Kommunikative teorier og metoder, der retter sig mod organisationens potentielle udvikling
- Viden om konsulentarbejdes processer, forløb og faser og hensigtsmæssige interventionsformer
- Indsigt i brug af samtale og sparring som udviklingsstøtte
- Identifikation, beskrivelse og analysere konsulenters hensigtsmæssige interventionsformer
Målgruppe (Fane indhold)
Pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, faglige ledere, faglige fyrtårne og andre faglige ressourcepersoner, der har en særlig rolle i forhold til at arbejde med pædagogisk faglig eller organisatorisk udvikling.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet